Nigdy nie trzymamy się kurczowo obowiązujących zasad. Tym bardziej, kiedy odstępstwa od reguł UCI są po prostu konieczne, by Shiv mógł być tak niewiarygodnie szybki. Jest oczywiście aerodynamiczny, dopasowany i ma schowki na jedzenie/picie, ale posiada też szereg nowinek. Ma hamulce tarczowe. Łatwo go złożyć do transportu. Aerodynamicznie rozwiązane schowki i optymalne dopasowanie wyraźnie zwiększają prędkość. Jest tylko jeden sprzęt, który w nadchodzącym sezonie wyraźnie przybliży Cię do miejsca na podium - Shiv Disc.
Abyś mógł ruszyć na pierwszy trening prosto ze sklepu, wyposażyliśmy S-Works Shiv Disc w najwyższej klasy osprzęt. Za napęd i zatrzymanie odpowiadają przerzutki i hydrauliczne hamulce tarczowe grupy Shimano Dura-Ace Di2. Miernik S-Works Power Cranks gwarantuje dostęp do wszystkich istotnych danych dotyczących mocy. Rower pomyka na ekstremalnie aerodynamicznych kołach Roval CLX 64 Disc, które są również o wiele lżejsze od innych podobnej klasy zestawów.
- Niewiarygodnie aerodynamiczna rama z karbonu FACT nie spełnia wymogów UCI, ale za to nie stawia oporu przy bocznym wietrze. Łatwo ją przewieźć, wyregulować, schować w niej picie i jedzenie (dzięki Hydration i Nutrition Fuelcell) oraz idealnie dopasować do swoich potrzeb. W porównaniu z najszybszym Shivem 2011 (Fuelcell, brak podkładek sterów, wewnętrzne prowadzenie linek, bidon BTA), Shiv Disc jest prawie o minutę szybszy na trasie Kona. W porównaniu ze standardowym Shivem poprzedniej generacji o kilka minut. Nieważne, ile prowiantu chcesz zabrać w trasę - i tak będziesz najszybszy w całej stawce.
- O co dokładnie chodzi z tym odżywianiem się w trasie? Podobnie jak pierwotny Shiv, również Shiv Disc ma systemy przechowywania napojów i żywności (odpowiednio Hydration i Nutrition Fuelcell), ale zostały one poddane istotnym zmianom. Prawdę mówiąc zaprojektowaliśmy je od nowa. Przesunęliśmy Hydration Fuelcell z wnętrza ramy na tył roweru i jest teraz całkowicie (z wężykiem włącznie) schowany w ramie, dając większą pojemność i nie wpływając na aerodynamikę. Z kolei Nutrition Fuelcell korzysta z większej objętości rury dolnej zbudowanej zgodnie z koncepcją "Nowy kształt prędkości", w której mieści się teraz więcej przekąsek. Ile dokładnie? 10 do 12 żelów, 4-5 batonów lub 5-6 przekąsek. Oczywiście można go łatwo wyjąć i uzyskać dostęp do Shimano Di2 A-Junction Box lub zestawu do naprawy przebitej opony.
- Zadbaliśmy również o odpowiednio duży zakres indywidualnego dopasowania Shiva. Rama dostępna jest w czterech różnych rozmiarach, opracowanych na podstawie danych z tysiąca rzeczywistych sesji fittingu Retül. Nasza wyszukiwarka Shiv Finder pozwala znaleźć optymalny rozmiar po wprowadzeniu danych aktualnej pozycji jazdy i od samego początku jeździć w najbardziej aerodynamicznej pozycji.
- Duży zakres regulacji kierownicy, przystawki czasowej i podkładek oznacza możliwość idealnego dopasowanie kokpitu do własnych potrzeb. Chcesz zmienić wysięg kierownicy? Po prostu poluzuj jedną śrubę i zmień kąt nachylenia. Sama kierownica umożliwia regulację do przodu, do tyłu i zmianę rozstawu podkładek - zarówno do swobodnej, jak agresywnej pozycji. Ogromną zaletą roweru jest łatwość przygotowania do transportu. Wystarczy złożyć kierownicę z widelcem, odkręcić kokpit i Shiv jest gotowy do przewiezienia na zawody. Prościej już się po prostu nie da.