Dostawa roweru gotowego do jazdy
Dostawy rowerów firmy Giant i Liv realizowane są wyłącznie w sposób bezpośredni, a dostarczany rower jest już złożony przez nasz serwis.
Obowiązkowy przegląd
Nie później niż w ciągu 3 miesięcy od daty zakupu roweru. Z własnego doświadczenia zalecamy wykonać ten przegląd przed upływem połowy podanego czasu, o ewentualnej opłacie decyduje serwis.
Warunki gwarancji Giant oraz Liv obowiązujące od 5.04.2023
Giant Polska udziela gwarancji wyłącznie na ramy, sztywne widelce oraz oryginalne (zamontowane fabrycznie) komponenty każdego nowego roweru Giant/Liv w zakresie wad materiałowych i technologicznych, na niżej opisanych warunkach:
Gwarancja dożywotnia:
• udzielana jest na ramę roweru dla pierwszego właściciela, z wyjątkiem modeli przeznaczonych do zjazdów, pod warunkiem wykonania pierwszego przeglądu u autoryzowanego sprzedawcy nie później niż w ciągu 3 miesięcy od daty zakupu roweru. Przegląd może być dodatkowo płatny, o ewentualnej wysokości opłaty decyduje autoryzowany sprzedawca Giant/Liv. O wysokości opłaty uprawniony z gwarancji zostanie powiadomiony przed przystąpieniem do przeglądu.
Gwarancja na okres 5 lat:
• udzielana jest na ramę roweru pierwszemu oraz każdemu kolejnemu właścicielowi na okres 5 lat od daty zakupu pierwszego właściciela, z wyjątkiem modeli przeznaczonych do zjazdów, w przypadku niewykonania pierwszego przeglądu (o którym mowa powyżej) bądź wykonania go po upływie 3 miesięcy od daty zakupu roweru.
Gwarancja na okres 10 lat:
• udzielana jest na widelce sztywne.
Gwarancja na okres 3 lat:
• udzielana jest na ramę roweru w modelach przeznaczonych do zjazdów.
Gwarancja na okres 2 lat:
• udzielana jest na wszystkie pozostałe części, w tym m.in. elementy zawieszenia tylnego i łączniki zawieszenia, z wyłączeniem: części innych marek niż Giant/Liv, widelców amortyzowanych oraz tylnych amortyzatorów niebędących własnością Giant/Liv. Wszystkie części innych marek niż Giant/Liv podlegają wyłącznie gwarancji udzielonej przez ich oryginalnego producenta, o ile taka została udzielona.
Gwarancja na okres 1 roku:
• udzielana jest na powłokę lakierniczą i elementy grafiki.
UWAGA:
Użytkownik nowego roweru Giant/Liv, który chce skorzystać z dożywotniej gwarancji na ramę, z wyjątkiem ram przeznaczonych do zjazdów, zobowiązany jest do wykonania pierwszego przeglądu u autoryzowanego sprzedawcy firmy Giant/Liv nie później niż w ciągu 3 miesięcy od daty zakupu roweru, co musi być potwierdzone wpisem w karcie gwarancyjnej. W przypadku niewykonania przeglądu, o którym mowa, bądź wykonania go później niż po 3 miesiącach, obowiązuje gwarancja pięcioletnia. W terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji Giant Polska udzieli uprawnionemu z gwarancji odpowiedzi na reklamację, w której ustosunkuje się do zgłoszonych zastrzeżeń i roszczeń oraz postawionych zarzutów. W odpowiedzi na reklamację Giant Polska wskaże czy zgłoszona reklamacja jest zasadna i zostanie uwzględniona czy też nie zasługuje na uwzględnienie, a następnie uzasadni zajęte stanowisko. Uprawniony z gwarancji może żądać naprawy lub wymiany komponentów, co do których wnosi reklamację z tytułu ich niezgodności z umową.
Giant Polska może dokonać wymiany, gdy uprawniony z gwarancji żąda naprawy lub może dokonać naprawy, gdy uprawniony z gwarancji żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie reklamowanego komponentu do zgodności z umową w sposób wybrany przez uprawnionego z gwarancji jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Giant Polska. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Giant Polska, może on odmówić doprowadzenia komponentu do zgodności z umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów Giant Polska uwzględnia wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności komponentu z umową, wartość komponentu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla uprawnionego z gwarancji powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia komponentu do zgodności z umową.
Giant Polska dokonuje naprawy lub wymiany poszczególnych wadliwych komponentów (części) na wolne od wad, o tej samej lub większej wartości w terminie do 45 dni (termin podyktowany i uzasadniony koniecznością sprowadzenia części podlegających wymianie) od daty otrzymania reklamacji uwzględniając specyfikę danego komponentu oraz cel, w jakim uprawniony z gwarancji go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Giant Polska.
Uprawniony z gwarancji udostępnia Giant Polska komponenty podlegające naprawie lub wymianie. Giant Polska odbiera od uprawnionego z gwarancji komponenty podlegające naprawie lub wymianie na swój koszt.
Jeżeli komponent, którego jakość jest kwestionowana został zamontowany przed ujawnieniem się braku jego zgodności z umową, Giant Polska demontuje komponent oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
W każdym przypadku gwarancja rozpoczyna swój bieg od daty zakupu roweru.
WYMAGANIA ODNOŚNIE DO MONTAŻU
Niniejsza gwarancja obejmuje wyłącznie nowe rowery oraz ramy zakupione u autoryzowanego sprzedawcy Giant/Liv i przygotowane przez tego sprzedawcę do użytkowania.
OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
Cały rower wraz z wyposażeniem nie podlega wymianie lub zwrotowi.
WYŁĄCZENIA GWARANCJI
Niniejsza gwarancja nie obejmuje: • normalnego zużycia części eksploatacyjnych m.in. takich jak opony, łańcuchy, oświetlenie, baterie, zębatki, klocki i tarcze hamulcowe, linki i przerzutki, gdy nie występują wady materiałowe lub technologiczne; • modyfikacji produktu w stosunku do oryginalnej konstrukcji; • uszkodzeń wynikłych z nieprzestrzegania instrukcji obsługi; • uszkodzeń powłoki lakierniczej wynikających z narażenia roweru na działanie ekstremalnych warunków, także klimatycznych, lub używania go w takich warunkach; • uszkodzeń roweru wywołanych uprawianiem sportów wyczynowych oraz skutków uprawiania takich sportów w postaci wypadków i obrażeń ciała; • korozji będącej wynikiem niewłaściwej konserwacji, eksploatacji lub przechowywania produktu; • niewłaściwej konserwacji, montażu części lub złożenia produktu; • uszkodzeń połączeń gwintowych.
UTRATA GWARANCJI
Uprawnienia z tytułu gwarancji wygasają w następujących przypadkach: • upływ terminu gwarancji; • niewypełnienie karty gwarancyjnej; • dokonywanie napraw i/lub modyfikacji roweru poza serwisami autoryzowanych sprzedawców firmy Giant/Liv; • nieprzestrzeganie zaleceń Podręcznika Użytkownika, zwłaszcza dotyczących prawidłowej eksploatacji i konserwacji; • używanie roweru niesprawnego lub uszkodzonego, co może doprowadzić do dalszych jego uszkodzeń, a także do obrażeń ciała użytkownika.
POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
Wszelkie roszczenia wynikające z niniejszej gwarancji powinny być zgłaszane autoryzowanemu sprzedawcy Giant/Liv. Do rozpatrzenia roszczenia z tytułu gwarancji wymagany jest wiarygodny dowód zakupu oraz prawidłowo wypełniona karta gwarancyjna. Roszczenia zgłaszane poza krajem zakupu mogą wiązać się z opłatami oraz innymi ograniczeniami. Okres gwarancyjny i szczegółowe postanowienia mogą się różnić w zależności od kraju i/lub od typu roweru. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o braku zgodności towaru z umową oraz przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.