Potrzebny jednoślad na leśne wyboje? Rowery z serii Mustang właśnie do tego zostały stworzone - wymagające trasy to ich żywioł. Przekonajmy się zatem, jakie występują różnice pomiędzy trzema przedstawionymi dzisiaj modelami jak najszybciej, ponieważ salon rowerowy im nie służy!
Romet Mustang M3
Zacznijmy od serca, czyli od ramy, na której wszystko się opiera. W przypadku tego modelu jest ona stworzona z odpornego na uderzenia i pęknięcia tworzywa X-lite. Rower idealnie sprawdzi się przy zawodach XC, czyli cross-country. Innymi słowy, Romet Mustang M3 stworzony jest zarówno do kolarstwa górskiego, jak i do tras, na których występują liczne przeciążenia i sporo nierównego terenu. Jednak do takich manewrów potrzebna jest przyczepność. Firma Michelin zadbała o to dając do dyspozycji w modelu M3 opony o szerokości 5,3 cm usytuowane na dużych 29-calowych kołach. Natomiast 18 biegów w systemie 2x9 ułatwi manewrowanie prędkością na wąskich, szerokich, krętych i prostych odcinkach, a 100 milimetrowy widelec wzorowo odciąży nadgarstki i barki. Lecz bez obaw o osiągnięcie zbyt dużej prędkości. Na straży stoją wytrzymałe na warunki atmosferyczne hydrauliczne hamulce tarczowe.
Romet Mustang M6
Pora sprawdzić, co kryje się w “eM szóstce”. Pierwszą różnicą, która rzuca się w oczy, jest ilość przerzutek. Romet Mustang M6 posiada 22 biegi w układzie 2x11, co pozwala na podjazdy pod bardziej strome górki z mniejszym użyciem siły. Kolejnym wyróżniającym aspektem jest jego waga. M6 jest o 800g lżejszy, a jak wiadomo - im lżej, tym zwinniej i szybciej. Romet Mustang M6 z 29-calowymi kołami i oponami o szerokości 5,3 cm przeznaczony jest do startów XC oraz MTB, a także Hardtail - zjazdów na czas z góry - ze względu na brak tylnego amortyzatora. Jednoślad jest świetną średnią półką na szóstkę!
Romet Mustang M7
M7 to minimalnie droższa wersja od swojego poprzednika. Sytuacja z oponami oraz liczbą przerzutek ma się tak samo, jak w M6, a jego waga wynosi 13,9kg. Romet Mustang M7 posiada jednak inny widelec. Jest nim Rock Shox FS-30 Silver TK 100 mm z systemem TurnKey, który odpowiada za tłumienia i wyrównaną pracę roweru podczas sporych wybojów.
Rowery z serii Mustang przeznaczone są przede wszystkim dla rowerzystów świadomych swoich potrzeb. Wszystkie wymienione dzisiaj modele posiadają także wewnętrzne prowadzenie linek. To rozwiązanie zastosowano z dwóch powodów. Pierwszym jest walor estetyczny, a po drugim zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy blisko gałęzi. Zahaczenie linkami o gałęzie przy dużej prędkości mogłoby w końcu doprowadzić do utraty równowagi.
Mustang jest świetny na kamienne, piaskowe i błotniste trasy. Rowery w rozsądnej półce cenowej, dzięki którym jazda po leśnych wertepach okaże się przyjemnością!
Ciągle mało? Zapraszamy do zapoznania się z serią Romet Rambler!