W poprzednim wpisie omówiliśmy kilka najciekawszych nowości od firmy Giant. Skupiliśmy się na serii Trance, która cieszy się dużą popularnością wśród miłośników górskich ścieżek i leśnych single tracków. Dzisiaj natomiast przyjrzymy się bliżej innym propozycjom od tunezyjskiego producenta jednośladów. Na tapet bierzemy serię Talon, która dedykowana jest miłośnikom spontanicznych wypraw w nieznane. Zapraszamy!
Giant Talon - rowery na każde warunki
Seria Talon od firmy Giant składa się z modeli górskich wyróżniających się na tle konkurencji swoją ergonomiczną konstrukcją. Są to lekkie jednoślady, które w pełni dostosowują się do stylu jazdy kierowcy. Ramy rowerów Giant Talon zostały wykonane w opatentowanej przez tego producenta technologii Aluxx SLR. Do ich produkcji wykorzystano materiały najwyższej jakości, a także nowoczesne metody formowania i spawania aluminium. Każdy model z serii Talon został również wyposażony w hamulce tarczowe, które zapewniają rowerzyście pełną kontrolę nad tempem jazdy. Z kolei idealnie wyprofilowane manetki umożliwiają błyskawiczną zmianę biegu bez konieczności zerkania na kierownicę.
Rowery Giant Talon nie posiadają tylnego amortyzatora, dzięki czemu są znacznie lżejsze od jednośladów z serii Trace. Lekko wzniesiona kierownica pomaga utrzymać prawidłową pozycję podczas jazdy. Jazda na rowerze Giant Talon jest znacznie mniej męcząca, co pozwala na odbywanie dłuższych przejażdżek. Idealnie wyprofilowane rączki kierownicy umożliwiają natomiast złapanie odpowiedniego chwytu. Rowery Giant Talon to idealna propozycja dla osób, które chcą eksplorować trasy o różnych powierzchniach - od żwiru, przez piaski i górki, aż po miejski asfalt. “Talony” nie są jednak polecane do jazdy po bardzo wyboistych ścieżkach. Brak tylnego dampera może znacznie utrudnić utrzymanie odpowiedniej pozycji podczas jazdy.
Nowości z serii Giant Talon
W roku 2022 Giant nie zaniedbywał fanów serii rowerów Talon. Na rynku pojawiło się bowiem kilka intrygujących nowości. Nie brakuje wśród nich propozycji dla amatorów cross-country, miłośników przejażdżek po lesie i fanów e-bike’ów.
Giant Talon 1 GE - idealny dla początkujących
Rowerzystów dopiero zaczynających przygodę z jazdą górską z pewnością zainteresuje model Giant Talon 1 GE. Jest to hardtail wyposażony w innowacyjny widelec Giant SXC32-2 RRL. Przy projektowaniu tego przedniego amortyzatora wykorzystano m.in. kutą koronę i dolne golenie z drążoną podkową. Dzięki temu rozwiązaniu Giant Talon 1 GE jest bardzo lekki, a przy tym niezwykle wytrzymały.
Giant Talon 1 GE opiera się na 2,4-calowych oponach drutowych Kenta Booster. Bieżnik opony został wyprofilowany w taki sposób, że jednoślad ten świetnie radzi sobie z bardzo wymagającymi powierzchniami. Giant Talon 1 GE nie traci więc prędkości na piasku, gruncie porośniętym korzeniami drzew i na mokrym asfalcie. W przypadku złego wymierzenia siły na zamiary z pomocą przychodzą hamulce tarczowe Shimano MT200. Posiadają one dźwignię na trzy palce, która doskonale dopasowuje się do kształtu dłoni rowerzysty. Z komponentów japońskiego producenta zbudowano także układ napędowy roweru Giant Talon 1 GE. Zestaw Shimano Deore 2x11 wyróżnia się imponującą odpornością na uszkodzenia spowodowane kamieniami lub wystającymi gałęziami.
Giant Talon 1 GE jest polecany przede wszystkim początkującym amatorom jazdy górskiej. Niewygórowana cena tego modelu idzie w parze ze świetną ergonomią i stylowym designem. Giant Talon 1 GE poradzi sobie przy pierwszych treningach i mniej wymagających trasach.
Giant Talon 3 - niezastąpiony towarzysz leśnych wycieczek
Leśne wycieczki rowerowe mają swój niezaprzeczalny urok. Możliwość pooddychania świeżym powietrzem i ukojenia przemęczonych oczu zielenią drzew kusi wielu miłośników jednośladów. Warto jednak pamiętać o tym, że jazda po leśnych terenach na nieodpowiednim rowerze może skończyć się kontuzją. Pora więc przekuć marzenia w rzeczywistość i sięgnąć po odpowiedni sprzęt - taki jak Giant Talon 3.
Giant Talon 3 to propozycja dla tych rowerzystów, którzy najlepiej czują się na leśnych single trackach. Zastosowanie lekkiej ramy aluminiowej sprawia, że jednoślad jest bardzo lekki, dzięki czemu można go bezproblemowo przenieść nad większymi przeszkodami. Przód Gianta Talon 3 amortyzuje widelec SR Suntour XCE 80-100mm skoku. Dzięki jego zastosowaniu ten model jednośladu świetnie sprawdzi się także do nauki cross-country. Giant Talon 3 został również wyposażony w nowoczesne hamulce tarczowe od Tektro, a konkretnie model HD-M275. Mineralny płyn hamulcowy sprawia, że cały mechanizm działa bardzo płynnie i wymaga zaledwie lekkiego naciśnięcia. Hamulce Tektro HD-M275 pozwalają na zmniejszenie tempa jazdy bez konieczności zatrzymywania się, dzięki czemu rowerzysta ma pełną kontrolę nad jednośladem.
W modelu Giant Talon 3 zamontowano przerzutkę tylną Shimano Altus. Jest to ekonomiczny komponent o imponującej specyfikacji. W Shimano Altus zastosowano duże kółko napinające 15T i powiększone kółko prowadzące 13T. To rozwiązanie znacznie zmniejsza ryzyko zużycia się komponentu. Z kolei konstrukcja z szerokim ogniwem upłynnia zmianę przełożeń. Tak jak w Giant Talon 1 GE w tym modelu również zamontowano opony drutowe Kenta Booster - tym razem 2,2-calowe.
Giant Talon 3 to idealna propozycja dla osób, które zamierzają jeździć przede wszystkim po leśnych ścieżkach usłanych wystającymi korzeniami, szyszkami i niewielkimi kamieniami. Model ten oferuje możliwość montażu dodatkowych akcesoriów takich jak bagażnik lub błotniki. Giant Talon 3 wygląda dość niepozornie, jednak przy pomocy odpowiednich gadżetów można go zamienić w prawdziwą maszynę do przemierzania leśnych szlaków!
Odkrywaj nowe trasy z Giant Talon 0
Giant Talon 0 to dość nietypowa propozycja od tajwańskiego producenta. Model ten z pewnością wyróżnia się od innych propozycji swoją wysoką rurą podsiodłową. Całą proporcję wyrównują jednak równie pokaźne opony Kenda Booster 29x2.4. Giant Talon 0 to idealne połączenie rekreacyjnego jednośladu i roweru XC.
W Giancie Talon 0 zastosowano napęd 1x2 składający się z komponentów Shimano Deore. Dzięki elementom wysokich jakości mechanizm działa bardzo cicho i - co najważniejsze - płynnie. W napędzie nie brakuje takich klasyków od Shimano jak hamulce M6100 lub przerzutka 12-biegowa RD-M6100. Zaintrygowanie miłośników rowerów Giant wzbudziło także zastosowanie kasety Deore CS-M6100 - jest ona znacznie większa od tych, które tunezyjski producent zazwyczaj montuje w swoich modelach rekreacyjnych. Warto jednak pamiętać o tym, że Deore CS-M6100 bazuje na nowatorskiej konstrukcji Beam Spider. Dzięki niej możliwe jest uzyskanie dużej zębatki, która jest bardzo lekka i sztywna. Ta charakterystyczna specyfikacja sprawia, że Giant Talon 0 radzi sobie zarówno z trasami terenowymi, jak i asfaltem.
Ze względu na konstrukcję Giant Talon 0 polecany jest przede wszystkim wysokim mężczyznom lubiącym szybką jazdę lub próbujących swoich sił w cross-country. Warto jednak korzystać także z jego rekreacyjnych aspektów. Brak sztywnej osi sprawia, że Gianta Talon 0 prowadzi się tak lekko, jak dobrze naoliwioną “szosówkę”. Miejsca na montaż bagażnika lub siodełka dla dziecka umożliwiają natomiast zabranie jednośladu na rodzinną przejażdżkę po lesie.
Coś dla miłośników e-bike’ów, czyli Giant Talon E+ 2 i E+ 3
Poszerzając serię Talon firma Giant nie zapomniała o fanach rowerów elektrycznych. Mowa tutaj o modelach Talon E+ 2 i E+ 3. Specyfikacje tych jednośladów są dość podobne, jednak warto pamiętać o tym, że diabeł tkwi w szczegółach i są one istotne podczas poszukiwań idealnego roweru.
Giant Talon E+ 2 to rower o dwóch zastosowaniach. Może posłużyć do jazdy zarówno terenowej, jak i rekreacyjnej. Wspomaganie Gianta Talon E+ 2 posiada automatyczny tryb dostosowujący moc silnika SyncDrive Core do tempa jazdy. Rama roweru jest bardzo lekka, jednak wyróżnia ją geometria szlakowa. Giant Talon E+ 2 posiada m.in. przednie zawieszenie o skoku 100 mm i 29-calowe koła w oponach Maxxis Rekon. Warto wspomnieć także o przerzutce Shimano Alivio 1x9 umożliwiającej płynną zmianę biegów. Jest to szczególnie istotne przy rowerach elektrycznych, które szybko osiągają pożądane prędkości. Hydrauliczne hamulce Tektro natomiast dają pełną kontrolę nad tempem jazdy.
Giant Talon E+ 2 został wyposażony w akumulator EnergyPak 500. Model Giant Talon E+ 3 otrzymał silnik o mniejszej pojemności - czyli EnergyPak 400. Wybór odpowiedniego jednośladu jest więc całkowicie uzależniony od tego, czego rowerzysta oczekuje od swojego e-bike’u. Jeśli rower służy do eksplorowania okolicznych tras, Giant Talon E+ 3 będzie idealny. Większy akumulator zapewnia z kolei niezawodność podczas dłuższych przejażdżek.