W części pierwszej przedstawione zostały modele Kross’a od 1.0 do 4.0, natomiast w tej części zajmiemy się poziomem wyżej. Sezon 2022 nie poczeka na niezdecydowanych, dlatego przybywamy z pomocą w celu znalezienia swojej jednośladowej miłości. Na lata!
I w tym przypadku producent nieco rozpieszcza swoich klientów. Wszystko za sprawą szerokich opon o szerokości 2,25 cala, które znajdują się w każdym omawianym dzisiaj modelu - czyli od Kross level 5.0 do Kross level 8.0. Grubość ta zwiększa przyczepność przy wirażach na nierównych terenach, co pozwala na zwiększenie komfortu psychicznego podczas jazdy. Nawet w deszczu.
Kross lubi wychodzić naprzeciw. Na początek Kross 5.0 i Kross 6.0. Oba te modele posiadają ulepszony stop aluminium 6061, które oferuje synergiczne rozwiązanie dla wytrzymałości oraz niskiej masy roweru. Posiadają powietrzne amortyzatory, które są lepszą alternatywą niż klasyczna sprężyna. Z prostej przyczyny - waga. Amortyzatory te są lżejsze i mają szeroki zakres regulacji. Niemniej ramy nieco różnią się od siebie kształtem ramy oraz rozpiętości kasety. Kross level 5.0 posiada zamontowaną kasetę o rozpiętości 11-51. Natomiast Kross level 6.0 to kaseta 10-51.
Lecz idąc dalej w las. Kross 7.0 to kombajn, ale nie należy mylić tego określenia z ogromną wagą czy brakiem zwinności tego roweru. Trudne maratony, cięższe szlaki czy niesprzyjająca pogoda. Tak właśnie można powiedzieć o Kross’owej siódemce. Kross level 7.0 to w skrócie: rozwinięcie umiejętności użytkującego, a chyba nic nie cieszy bardziej od zwrotu z inwestycji jak postęp. Dodatkowo wersja 7.0 posiada ramę karbonową, która jest używana w rowerach szosowych podczas imprez szosowych. Taka rama w ekstremalnych przypadkach może ważyć nawet 600 gram.
Natomiast Kross 8.0, a raczej jego rama wykonana została z włókna węglowego. Materiał ten świetnie tłumi drgania, ale nie to jest najważniejsze. Włókno węglowe znacząco góruje pod względem wagi roweru nad metalowymi materiałami. Im mniejsza waga sprzętu, tym więcej siły na poprawianie wyników. Ósma wersja od Kross’a to również 12-biegowy napęd i lekkość, które zdecydowanie idą w parze z rozwojem szerszymi 2,25 calowymi oponami dodać należy jeszcze przyczepność. Rowery z tych serii należą już zarówno do bardzo ambitnych amatorów, jak i początkujących miłośników, którzy rozpoczynają swoje przygody w zawodach. W końcu do tego zostały stworzone. Są pomostem między pasjonatem, a jego doświadczeniami i emocjami, które zbierze w swoim życiu na zawsze.